دلایل کم پشت شدن ریش و راه های افزایش رشد ریش

امروزه داشتن ریش و سبیلی پرپشت، به یکی از دغدغه های مردان و به خصوص جوانان و نوجوانان تبدیل شده است. حتی بسیاری از افراد نیز هستند که بدون ریش احساس عدم اعتماد به نفس و قدرت می‌کنند.

حال سوال اینجاست که چرا برخی از افراد ریش هایی پرپشت و بلند دارند ولی برخی دیگر ریش کم پشت و کوتاهی دارند؟ علت کم پشت شدن ریش و سبیل چیست؟ آیا می‌توان این مشکل را حل کرد؟ چگونه؟

همه موارد اشاره شده سوالاتی هستند که ممکن است برای شما بوجود آمده باشد. ما نیز در این مطلب آماده‌ایم تا با ارائه علل کم پشت شدن ریش و سبیل و آموزش چند راه برای افزایش آن، شما را در یافتن پاسخ این سئوالات و داشتن ریشی پرپشت و منظم یاری کنیم.

با ما همراه باشید.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در اصفهان مهدیار با 24 سال فعالیت در زمینه آرایش و پیرایش مردانه در اصفهان به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های آرایشگری مردانه در اصفهان تمام نکات مهم در ارتباط با مو و ریش آقایان را با صبر و حوصله آموزش میدهد و شما عزیزان میتوانید بهترین آرایشگر مردانه شوید زیرا استاد مهدی معتمدی یکی از بزرگان عرصه آرایشگری در اصفهان میباشند

علت کم پشت شدن ریش و سبیل چیست؟

علت این‌که برخی از افراد نسب به دیگران ریش بیشتری و یا کمتری دارند به عوامل زیادی بستگی دارد که در این بخش به بررسی مهم‌ترین و معمول‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که میزان اثرگذاری هر کدام از موارد زیر، برای افراد مختلف، با یکدیگر متفاوت است:

 

1. به هم خوردن تعادل هورمونی:

همانطور که تاکنون نیز حدس زده‌اید، یکی از اصلی‌ترین دلایل کم پشتی موی ریش و سبیل در مردان، به خصوص در جوانان، بحث هورمون‌ها هستند. اگر در دوران بلوغ هورمون‌های مردانه(به خصوص تستسترون) به اندازه کافی ترشح نشود، رشد ریش‌ها به حالت استاندارد نمی‌رسد. آموزشگاه آرایشگر مردانه اصفهان مهدیار فوت و فن را براحتی در اختیارتان قرار میدهد

2. رژیم غذایی نامناسب:

 برای آن که ریش بتواند به ایده‌آل‌ترین حالت خودش برسد، باید تغذیه مناسبی داشته باشید. اگر از غذاهای پرکالری ولی بدون ارزش غذایی زیاد استفاده کنید، احتمال کم پشت شدن ریشتان بیشتر است.

رژیم غذایی نامناسب

3. استرس زیاد:

  1. یکی دیگر از مواردی که بیشتر در میان جوانان و بزرگسالان باعث کم پشتی ریش و سبیل می گردد، استرس زیاد است. اگر شما هم فردی استرسی هستید و ریش های کم پشتی نیز دارید به احتمال زیاد علت کم پشتی ریش و سیبل‌تان به همین موضوع مربوط است.

4. استحمام با آب داغ:

دوش گرفتن با آب داغ و یا حتی گرم در کم پشت‌شدن ریش و سبیلتان بی تاثیر نیست.

استحمام با آب داغ

5. عدم نگهداری صحیح ریش‌ها:

  1. متاسفانه بسیاری از افراد هستند که صرفا به دلیل نداشتن توجه زیاد به ریش خود دچار مشکل های نازکی و کم پشتی ریش و سبیل می‌شوند. به طور مثال استفاده زیاد از شوینده های شیمیایی، محکم شانه کردن ریش ها و یا حتی عدم استحمام کافی برای تمیز کردن چربی‌ها و نمک‌های اضافی اطراف ریش و سبیل مواردی هستند که به ریش آسیب می‌رسانند.

6. ژنتیک:

متاسفانه همه مشکلات کم پشتی مو به سادگی قابل حل نیستند. اگر به طور ژنتیکی مشکل کم پشتی ریش و سبیل داشته باشید، هنوز راه حلی واضح و قابل درمان برای آن وجود ندارد.

7. وجود بیماری‌های دیگر:

علاوه بر بیماری‌های پوستی و ژنتیکی، بیماری‌های دیگری نیز هستند که بر روی رشد موهای بدن تاثیر می گذارند. دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها، بیماری کم خونی و کم کاری تیروئید هستند.

درمان کم پشت شدن ریش و سبیل

حال که با علت‌های درونی و بیرونی کم پشتی ریش و سبیل آشنا شدید، بهتر است به روش‌های درمانی کم پشت شدن ریش و سبیل بپردازیم. با رعایت همه موارد زیر، می‌توانید شانس دوباره پرپشت کردن ریش‌هایتان را بالاتر ببرید:

آموزشگاه آرایشگری مردانه مهدیار با مهمترین دلایل کم پشت شدن ریش حالا راه های افزایش رشد ریش را هم در اختیارتان قرار میدهد

1. روغن کرچک:

یکی از بهترین روغن‌ها برای افزایش رشد موهای ریش و سبیل و حتی موهای سر است. این روغن با افزایش گردش خون در نقاط استفاده شده باعث افزایش گردش خون در پوست و در نتیجه افزایش رشد ریش و سبیل می‌شود.

روغن کرچک

2. رژیم غذایی خود را تقویت کنید:

 سعی کنید تمام مواد غذایی لازم برای بدن خود، به خصوص ویتامین‌های گروه B و E، را تامین کنید. سعی کنید مصرف فست فود را به حداقل برسانید.

 

3. دوش آب سرد بگیرید:

سعی کنید تا جایی که می‌توانید از آب گرم و یا وسایل حرارتی مانند سشوار دوری کنید تا از آسیب رساندن به موهای خود جلوگیری کنید.

4. ماساژ صورت فراموش نشود:

ماساژ صورت یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش گردش خون در پوست صورت است که مانند روغن کرچک باعث تجمع مواد غذایی در صورت و در نتیجه افزایش رشد موهای صورت می‌گردد.

5. عدم اصلاح ریش:

اگر دوست دارید ریش‌هایتان پرپشت شود، سعی کنید به مدت دوماه کامل به ریش های خود دست نزنید و سپس آن را با تیغ کاملا کوتاه کنید. این روش باعث می شود تا سرعت رشد ریش شما افزایش یابد.

6. از نرم کننده و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید:

اگر ساقه‌های ریش و سبیل شما خشک و یا ضعیف شود، دیگر توانایی نگهداری ریش شما را ندارند بنابراین می‌ریزند. برای جلوگیری از این مشکل تنها کافیست با استفاده از مرطوب کننده‌ها و نرم کننده‌های مو از خشک‌شدن موهایتان جلوگیری کنید.

7. مراجعه به پزشک پوست و مو:

  1. اگر روش‌های خانگی و عادی برای رشد موهایتان جواب نداد، پیشنهاد می‌گردد به سراغ پزشک خود مراجعه کنید تا او با استفاده از داروهای شیمیایی خاصی شما را راهنمایی کند.

داروهای زیادی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند که می توانند باعث رشد موهای شما شوند اما به دو دلیل به هیچ وجه نباید از آن ها به صورت سرخود استفاده کنید:

  • هر نوع دارویی برای هرنوع ریشی مناسب نیست.
  • استفاده سرخود از این نوع داروها می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات پوستی و یا حتی حساسیت های دائمی گردد.

به طور مثال دارویی مانند ماینوکسیدیل برای برخی از افراد باعث افزایش رشد مو و برای برخی از افراد بی نتیجه و یا باعث تورم و خارش در پوست می‌شود.

8. روغن رزماری:

یکی دیگر از روغن‌های فوق العاده برای رشد موهای صورت روغن رزماری است. این روغن با پرپشت کردن ریش و سبیل، افزایش ضخامت موهای ریش و سبیل و تحریک ریشه‌‌های مو می‌تواند نقش قابل توجهی در افزایش رشد ریش و سبیلتان داشته باشید.

9. مراجعه به پزشک غدد:

اگر می‌دانید که از سن بلوغ خود مدتی گذشته است ولی هنوز رشد خاصی در ریش های خود احساس نکرده اید، بهتر است حتما به پزشک غدد مراجعه کنید تا با انجام آزمایشات لازم از متعادل بودن هورمون‌های بدنتان نیز اطمینان حاصل کنید.

10. کاشت ریش و سبیل:

 با آن که هنوز این روش در ایران چندان شناخته شده و مرسوم نیست، اگر خیلی به داشتن ریش و سبیل پرپشت علاقه دارید می توانید ریش و سبیل های خود را بکارید. این روش برای کسانی پیشنهاد می‌شوند که ابتدا از عدم رشد موهای خود توسط روش های گفته شده در بالا مطمئن شده‌اند.

آموزشگاه آرایشگری مردانه در اصفهان مهدیار آرزومند آن است که هر کدام از هنرجوهای خود را به بالاترین رشد در شکوفایی استعدادهایشان برساند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Block "sticky-footer" not found